Rekonstrukce kamenných klenbových mostů a opěrných zdí, ul. Brněnská, Jihlava

Zobrazeno: 48x
9
HLASUJ Pošli SMS ve tvaru: STAVBA 9 (před číslem je mezera) na tel.číslo 736 301 599 
Cena SMS zprávy je dle tarifu vašeho operátora, zpětná SMS zpráva není účtována.
Z jednoho mobilního telefonu je možné hlasovat pouze 1x.
Hlasování probíhá od 12 hodin 19. května do půlnoci 25. května 2025
Službu technicky zajišťuje společnost Konzulta Brno a.s., e-mail: info@sms-operator.cz

Více o stavbě...

  • Urbanistické řešení

    Stavba se nachází v intravilánu města Jihlava. Poloha mostů a zdí ani světlost mostních otvorů se nezměnila, tak aby byla zachována podoba původních kamenných klenbových mostů. V návaznosti na most vznikl nový chodník a pod klenbovým mostem vpravo část cyklostezky navazující na stávající.

  • Architektonické řešení

    Tvarové řešení mostů a zdí vychází z jejich původních tvarů. Šířka mostů a svršků na zdech je mírně rozšířena. Na zdech a klenbových mostech je nové zábradlí v kombinaci kamenných sloupků a ocelových výplní s plátovými sloupky kolem kamenného sloupku. Kolem chodníků za mostem je ocelové trubkové zábradlí. Dlažba na všech chodnících je sjednocená mozaiková. Vozovka je z drobných kamenných kostek. Na novém propojení cyklostezek je povrch asfaltový. Kamenné klenby a zdi jsou sanovány, avšak zůstaly ve stejném vzhledu.

  • Dispoziční řešení

    Příčné uspořádání komunikace na mostech se skládá ze dvou chodníků na okrajích šířky 2,1 a 2,0 m, vozovky šířky 3,5 m a cyklopruhu šířky 1,0 m. Chodníky jsou v úrovni vozovky, od které jsou odděleny podélným dělícím prahem. Celková délka upravovaného úseku komunikace na mostech a zdech je 104 m.

  • Konstrukční a materiálové řešení

    Předmětem stavby byla oprava stávajících mostů a opěrných zdí. Spodní stavba byla sanována, vrchní stavba (příslušenství) byla zhotovena nová. V rámci stavby vznikl také nový chodník a část cyklostezky. Byla provedena kompletní obnova hydroizolace. Zdivo opěrných zdí a mostů bylo otryskáno, injektováno a přespárováno, v místech špatného stavu kompletně přezděno a celoplošně impregnováno. Na části, která vykazovala před rekonstrukcí výrazné poruchy, bylo současně provedeno statické zajištění metodou hřebíkování a vyztuženého stříkaného betonu. U mostu M2 byla nad klenbou provedena železobetonová deska ve střechovitém sklonu s helikální výztuží a obetonování poprsních zdí. U mostu M3 bylo provedeno obetonování rubu klenby s helikální výztuží a obetonování poprsních zdí. Byly provedeny nové římsy, nové zásypy rubu kleny, nová konstrukce vozovky včetně povrchů, nové odvodnění, veřejné osvětlení a zábradlí.

Proč by tato stavba měla, dle přihlašovatele, získat nejvyšší odborné ocenění

Jedná se o rekonstrukci historických kamenných klenbových mostů včetně opěrných zdí, které dodnes plní svojí nezanedbatelnou funkci pro pěší i automobilovou dopravu.

Premium partner

  • Banner

Generální partner

  • Banner

Hlavní partner

  • Banner

Mediální partner

  • Banner
  • Banner

Vypisovatelé

  • Banner
  • Banner
  • Banner
  • Banner

Spolek stavba VysočinySpolek stavba Vysočiny

Martin Pertl
předseda 

e-mail: info@stavbavysociny.cz
tel.: 737 555 677

Stavba Vysočiny zastřešuje soutěže:

Nahoru