JV obchvat Jihlavy, část JIH

Zobrazeno: 53x
5
HLASUJ Pošli SMS ve tvaru: STAVBA 5 (před číslem je mezera) na tel.číslo 736 301 599 
Cena SMS zprávy je dle tarifu vašeho operátora, zpětná SMS zpráva není účtována.
Z jednoho mobilního telefonu je možné hlasovat pouze 1x.
Hlasování probíhá od 12 hodin 19. května do půlnoci 25. května 2025
Službu technicky zajišťuje společnost Konzulta Brno a.s., e-mail: info@sms-operator.cz

Více o stavbě...

  • Urbanistické řešení

    Nově vybudovaná jižní část jihovýchodního obchvatu Jihlavy představuje první etapu důležitého dopravního propojení silnic I/38, II/405 a II/602 v návaznosti na dálniční síť, zejména na dálnici D1. Jeho hlavním přínosem je odklonění tranzitní dopravy z centra města, kde dosud způsobovala přetížení kapacitně nevyhovujících křižovatek a zhoršovala kvalitu života obyvatel. Obchvat umožňuje plynulejší a bezpečnější průjezd dopravě směřující ve směrech jih–východ a jihozápad–východ, včetně tranzitu mezi dálnicí D1 a oblastmi Brtnice a Třebíč. Nová komunikace tak významně přispívá k odlehčení městské dopravy, zlepšení dopravní obslužnosti kraje a snížení negativních vlivů dopravy na životní prostředí. Stavba jižní části jihovýchodního obchvatu stála 600 miliónů korun. Kraj Vysočina na ni získal dotaci 307 miliónů korun z EU fondů.

  • Dispoziční řešení

    Nový úsek o délce 2,4 kilometru vznikl jako dvoupruhová komunikace, která je ve směru Znojmo–Třebíč zhruba ze tří čtvrtin doplněna stoupacím pruhem. Obchvat je ukončen dvěma velkými okružními křižovatkami. V rámci stavby bylo vybudováno šest mostních objektů, přičemž největší z nich překonává řeku Jihlávku. Tento most je vybaven hláskou monitorující aktuální stav vozovky a přenášející data na dispečink Krajské správy a údržby silnic Vysočiny. Řidiči budou na případnou námrazu na mostě upozorněni světelnou signalizací. Další z mostů zajišťuje přístup z hlavní trasy do přilehlé zahrádkářské kolonie. V těsné blízkosti okružní křižovatky ve směru Znojmo bylo namontováno veřejné osvětlení, které zvyšuje bezpečnost provozu. Součástí stavby byla rovněž instalace protihlukové stěny a vegetační úpravy, včetně náhradní výsadby.

  • Konstrukční a materiálové řešení

    Přeložka je navržena v kategorii S 9,5/70 a její délka činí 2,395 km. Trasa prochází pahorkatinou, s podélným sklonem do 6 %, v jednom úseku dosahuje 6,079 %. V místech dlouhého stoupání byl navržen stoupací pruh v délce 1,37 km. Součástí stavby jsou úpravy odvodnění a přeložky inženýrských sítí. Projekt zahrnuje 2 okružní a 2 stykové křižovatky, 2 mimoúrovňová křížení, 6 mostů (včetně mostu SO 202 přes řeku Jihlávku s protihlukovou stěnou) a vyvolané úpravy okolních komunikací. Konstrukce vozovky je provedena z modifikovaných asfaltobetonových vrstev, z mechanicky zpevněného kameniva a vrstvy štěrkodrti.

    • Mosty SO 201 a SO 202 jsou provedeny jako železobetonové, předpjaté.
    • Mosty SO 203, SO 205 jsou železobetonové, vzpěradlové, předpjaté.
    • Most SO 204 je železobetonový, rámový, přesypaný. Most SO 206 je proveden jako tubosider (přesypaná ocelová konstrukce).
    • Největší most SO 202 – délka mostu je 139 m, výška v nejvyšším bodě je 14 m.

Proč by tato stavba měla, dle přihlašovatele, získat nejvyšší odborné ocenění

Technicky a stavebně náročný úsek jižní části jihovýchodního obchvatu Jihlavy splňuje všechny nároky moderního cestování 21. století a zároveň výrazně snižuje dopravní zatížení krajského města.

Premium partner

  • Banner

Generální partner

  • Banner

Hlavní partner

  • Banner

Mediální partner

  • Banner
  • Banner

Vypisovatelé

  • Banner
  • Banner
  • Banner
  • Banner

Spolek stavba VysočinySpolek stavba Vysočiny

Martin Pertl
předseda 

e-mail: info@stavbavysociny.cz
tel.: 737 555 677

Stavba Vysočiny zastřešuje soutěže:

Nahoru