Okružní křižovatka I/19, Nové Město na Moravě
Na stavbě se podíleli
Přihlašovatel | COLAS CZ, a.s., Praha, provoz Žďár nad Sázavou |
---|---|
Hlavní investor | Ředitelství silnic a dálnic ČR, správa Jihlava |
Druhý investor | Město Nové Město na Moravě |
Provozovatel | Krajská správa a údržba silnic kraje Vysočina |
Hlavní projektant | ATELIER ALFA, spol. s.r.o., Jihlava |
Hlavní zhotovitel | COLAS CZ, a.s., Praha, provoz Žďár nad Sázavou |
Více o stavbě…
Jednalo se o rekonstrukci nevyhovující a nebezpečné křižovatky silnic I/19, II/360, II/354, část III/35314 na malou okružní křižovatku.
Křižovatka ležela v okrajové části Nového Města na Moravě na příjezdu od Žďáru nad Sázavou na silnici I/19 směr Brno. Na tuto silnici navazovala z jihu silnice II/354 a II/360, které spojovali 40 m od středu křižovatky. Dále na ni navazovala silnice III/35314 z centra města. Z důvodu napojení pěti ramen, z nichž dvě se zbíhala v ostrém úhlu, byla vychýlena silnice č II/360 ze směru od Nové Vsi.
Okružní křižovatka má následující parametry
- vnější průměr okružní křižovatky 38,0 m
- šířka vozovky okružního pásu 5,5 m
- šířka prstence 2,0 m
- průměr středního ostrova 23,0 m
- vnější průměr okružní křižovatky 38,0 m
Stavební úpravy spočívaly zejména ve vybourání stávajících živičných krytů vozovky a následné osazení obrubníků. V místech , kde se plocha křižovatky rozšiřuje do prostor pod úrovní stávající vozovky, byly zbudovány násypy. Dále byly realizovány chodníky s krytem z betonové dlažby a byla provedena stavba opěrná a zárubní zdi a přeložka silnice ze směru od Nové Vsi.
K odvodnění křižovatky se využila nová silniční kanalizace. Dešťová voda se zachycuje pomocí nových uličních vpustí. Nedílnou součástí křižovatky bylo osazení nového veřejného osvětlení ve středu ostrůvku a i v okolí křižovatky při chodnících. Dále bylo nutné provést přeložku telekomunikačních kabelů a přeložku vzdušného vedení NN.