II/150 HAVLÍČKŮV BROD – most ev. č. 150-025

Zobrazeno: 2110x

Více o stavbě...

  • Urbanistické řešení

    Stavba mostu přes potok Žabinec na silnici II/150 na nejfrekventovanější světelné křižovatce se silnicemi I/38 a I/34 v Havlíčkově Brodě se nachází v silně zastavěném území. Stavbě rozšířeného mostu předcházela demolice staré konstrukce, nové přemostění je širší, most má vyšší nosnost, vznikly dva odbočovací pruhy (jedním z pruhů auta sjíždí na krajskou silnici II/150, která vede po mostě, z hlavního tahu od Jihlavy. Druhý pruh umožňuje z této krajské silnice rychlejší nájezd na I/38 v ulici Masarykova), které napomáhají plynulosti dopravy jak z centra, tak do centra města. Rozšíření mostu a tím i křižovatky napomohlo i ke zvýšení bezpečnosti chodců. Světelnou křižovatkou denně přejíždí cca 30 tisíc aut.

  • Architektonické řešení

    Hlavním objektem stavby byl most na silnici II/150 s chodníky po obou stranách. Stávající nosná konstrukce byla zdemolována včetně spodní stavby a základů. Navržen byl jednopólový železobetonový most. Respektováno a zohledněno bylo ochranné pásmo potoka Žabinec, jeho nevyhovující zpevnění bylo upraveno. Na obou březích byla postavena revizní schodiště.

  • Dispoziční řešení

    Nový most v délce 20 metrů (z toho přemostění 9,96 m) má novou šířku 27,52 m, je konstruován pro zatížení 32 t, výjimečně až na 180 t. Většina původních inženýrských sítí je nově vedena pod korytem potoka, do budoucna se jich tak nebudou dotýkat zásadní opravy mostu. Realizace stavby proběhla v období 04/2016 – 12/2016 (stavba je v režimu předčasného užívání). Stavba byla uvedena do předčasného užívání 1. 10. 2016. Celkové náklady stavby se vyšplhaly na 16,4 mil. Kč.

  • Konstrukční a materiálové řešení

    Most ev. č. 150-025 na silnici II/150 v Havlíčkově Brodě stojí na místě zdemolovaného objektu, stavba vyřešila i rekonstrukci přilehlé komunikace II/150 v délce cca 0,6 km. Mostní objekt je kolmý s jedním polem. Nosná konstrukce byla navržena jako monolitická rámová se svislou konstrukcí z monolitického železobetonu založená na základových pasech a mikropilotách. Součástí byla výstavba nového připojovacího a odbočovacího pruhu, úprava chodníků, křižovatky II/150 a I/38 a výstavba opěrné zdi. Akce vyvolala přeložky inženýrských sítí, součástí stavby byla obnova zpevnění potoka v délce 56,8 m.

Demolice původního nevyhovujícího mostu přes potok Žabinec v Havlíčkově Brodě na silnici II/150 uvolnila místo pro zcela novou mostní konstrukci, která zásadně zlepšuje dopravní situaci na jednom z dopravně nejvytíženějších míst v Kraji Vysočina. Stávající most byl rozšířen v souvislosti s vybudováním připojovacího a odbočovacího jízdního pruhu na silnici I/38 (investor Ředitelství silnic a dálnic ČR) a propojen v území navazujícími chodníky a úpravou terénu (investor město Havlíčkův Brod), čímž se výrazně zrychlil a zjednodušil průjezd křižovatkou, přitom je však zachována maximální bezpečnost všech účastníků silničního provozu, zejména chodců. Nový most respektuje původní infrastrukturu a zároveň přirozeně navazuje na koryto potoka Žabinec.

Jitka Svatošová, Kraj Vysočina

Spolek stavba VysočinySpolek stavba Vysočiny

Martin Pertl
předseda 

e-mail: info@stavbavysociny.cz
tel.: 737 555 677

Stavba Vysočiny zastřešuje soutěže:

Nahoru