Zobrazeno: 4293x

Více o stavbě…

Urbanistické řešení

Stavby byly navrženy na pozemcích na konci průmyslové zóny Lhotka ve městě Pelhřimov, vznikl zde tak komplexní výrobní areál firmy Rimowa. Pozemky se rozkládají na obou stranách městské komunikace, která bude v budoucnu, po vyřešení vztahů se sousední obcí Vokov, prodloužena. Nad komunikací západním směrem jsou umístěny výrobní a administrativní prostory hlavní firmy Rimowa vyrábějící cestovní zavazadla. Spodní část pod komunikací východním směrem je obsazena subdodavateli – výrobci jednotlivých komponentů zavazadel. Jedná se o firmy Arla, Südhaus–Plamet a Liwa. Svažitý terén si vyžádal stupňovité uspořádání a speciální podzemní dopravníkový systém, který propojil všechny objekty v areálu. Další dva subdodavatelé, firma Franzen a Tente, budou umístěni v původním areálu firmy Rimowa vzdáleném cca 350 severním směrem po příjezdové komunikaci. Celá kompozice bude v budoucnu doplněna ještě konsignačním skladem umístěným na vstupu do nového areálu. Vzletný název „Rimowa City" je používán vzhledem k uvedené komplexnosti areálu, která samozřejmě v budoucnu vyvolá další potřeby občanské vybavenosti (bankomat, mateřská školka, prodejna, kadeřník, kavárna atd.). Součástí urbanistického řešení je rovněž dostatečné zázemí parkovacích míst, která mohou být opatřena druhým patrem s nájezdovou rampou

Architektonické řešení

Architektura objektů vychází z hlavního tvarového prvku výrobce Rimowa, který pro výrobu zavazadel používá profilovaný plech či profilovanou polykarbonátovou desku. Pro vyjádření tohoto prvku bylo použito trapézového plechu, zvoleny byly neinvazivní barvy šedého odstínu. Objekty hlavní firmy Rimowa tvořené administrativou, skladem a výrobou jsou hrou tří kvádrových hmot v přiměřeném poměru. Rovněž subdodavatelé ve spodní části využívají stejného principu, pouze firma Liwa si dovolila barevný akcent při vstupu. Administrativy se snaží co nejvíce prosklenými plochami propojit s venkovním prostorem, který je v rámci možností doplněn zelení.

Dispoziční řešení

Řešení vychází z principu tzv. kráčení po svahu a jde tedy o hru úrovní vyrovnaných terénem, schodišťovými prostory, výtahy a transportním podzemním systémem. Téměř ve všech případech jde o dvou až třípodlažní řešení, které musí navzájem fungovat jak vzhledem k transportnímu systému v podzemí, tak vzhledem k transportnímu systému, který využívá vyústění na přilehlé příjezdové komunikace a to jak na centrální, tak na komunikaci umístěnou na západě areálu. Technické řešení vyvolalo potřebu umístit vodní rezervoár pro potřeby protipožárních samozhášecích systémů.

Konstrukční a materiálové řešení

Základy jsou tvořeny kombinací železobetonových pilot, ŽB patek a ŽB pasů. Dvoupatrová řešení výrob jsou ŽB konstrukce firmy Rieder Beton Jihlava v pohledové kvalitě, pro potřeby skladů je použit ocelový konstrukční systém švédské firmy Llentab. Opláštění je skládané, zateplené, s použitím profilovaného ocelového plechu. Stropy jsou ŽB montované – panely Spiroll. Podlahy výrob mají drátkobetonový leštěný povrch s epoxidovým nátěrem. Administrativní části jsou děleny skleněnými a SDK příčkami, podlaha je většinově pokryta marmoleem.

Názor přihlašovatele: Proč by tato stavba měla získat nejvyšší odborné ocenění?

Stavba, respektive soubor staveb řeší vše v kontextu a respektuje následující aspekty: svah, komunikační řešení, existenci hlavní firmy a dalších subdodavatelů. Stavba citlivě volí konstrukční řešení, urbanisticky počítá s komplexností včetně občanské vybavenosti a vše v podzemí propojuje neinvazivním dopravníkovým systémem.

Ocenění

  •  Čestné uznání STAVBA VYSOČINY 2013 

Spolek stavba VysočinySpolek stavba Vysočiny

Martin Pertl
předseda 

e-mail: info@stavbavysociny.cz
tel.: 737 555 677

Stavba Vysočiny zastřešuje soutěže:

Nahoru