Silnice II/353 Nové Veselí - Bohdalov
Na stavbě se podíleli
Přihlašovatel | Stavby silnic a železnic, a.s. |
---|---|
Hlavní investor | Státní fond dopravní infrastruktury |
Druhý investor | Kraj Vysočina |
Provozovatel | SÚS Žďár nad Sázavou |
Hlavní zhotovitel | Stavby silnic a železnic, a.s., Praha |
Více o stavbě…
Stručný popis stavby:
Silnice II/353 Nové Veselí - Bohdalov je důležitým dopravním spojením mezi krajským městem Jihlava a významným střediskem v kraji Vysočina městem Žďár nad Sázavou. Tvoří spojnici mezi silnicí I/18 a dálnicí D1 (křižovatka Velký Beranov). Začátek stavby je na kraji města Nové Veselí. Téměř po celé délce bylo nutno zrušit stávající silnici, která byla v těchto místech stavebně i technicky nejhorším úsekem na této trase a postavit silnici novou. Proto se stavba prováděla s vyloučením provozu.
Silnice je provedena v kategorii S 9,5/70. Jedná se o silnici druhé třídy v šířkovém provedení s volnou šířkou 9,5 m, s šířkou zpevnění 8,5 m a s návrhovou rychlostí 70 km/hod v extravilánu. Trasa v co největší míře směrově sleduje stávající silnici II/353 a upravuje směrové, výškové a šířkové parametry silnice v souladu s ČSN 73 6101 Projektování silnic a dálnic.
Území bylo z geologického hlediska pro technické řešení složité, zvláště pro skalní zářezy v lesním úseku, kde bylo nutno zemní práce provádět pomocí trhacích prací. V trase jsou 3 mostní objekty, převádějící malé vodní toky pod silnicí. Jedná se o mosty montované z prefabrikátů IZM.
Silniční objekty:
- celková délka silnice II/353: 3,224 km
- délka objízdné trasy: 8,277 km
- plocha vozovky silnice II/353: 32 760 m2
- plocha objížďky: 14 642 m2
Mostní objekty:
- počet mostů: 3
- plocha mostů: 150 m2
Hlavní fyzické objemy:
- sejmutí ornice a lesní hrabanky: 13 238 m3
- výkopy: 33 617 m3
- skalní výrub: 12 768 m3
- násypy: 37 123 m3
- asfaltové směsi: 21 400 tun